DİKSİYON-TOPLULUĞA HİTABET-BEDEN DİLİ

Eğitmen: Pınar GORDIE (eğitmen cv si için ismin üzerine tıklayın)
 

      
       DİKSİYON - TOPLULUĞA HİTABET - BEDEN DİLİ

 

Eğitim  İçeriği:


       Ana Başlıklar

  • Diksiyon Nedir?
  • Diksiyonun Önemi?
  • Neden Konuşuruz?
  • Düşündüklerimizle,Dilimiz Arasındaki Uçurum
  • Eğitimin Şekli ve Önemi
  • Eğitimden Katılımcıların Beklentileri.

      Drama  Eğitimi ( Doğaçlama ve Sahne Alıştırmaları )
       Eğitimin  İçerdiği Ana Başlıklar

a- Beden Kullanımı
b- İfade Yeteneği
c- Özgüven
d- Çevre Güveni
e- Empati Yeteneği
f-  İmgeleme
g- Duyguların Bilinçli Kullanımı
h- İş Hayatında Drama Tekniği ile Öğreti
i-  İfade ve Konuşma Bozukluklarında Drama Teknikleriyle Çözüm

Eğitim Programı İşleyişi :

1.KUR

1. Ders (Diksiyon)

a- Tanışma
b- Katılımcıların Eğitimden Beklentileri
c- Eğitim Programı Boyunca Verilecek Öğretilerin Sunum Şekli
d- Dilimize Yerleşmiş Hataların Tespiti
e- Kaynakların Tanıtımı

 2. Ders (Diksiyon)

a- Dilin Ses Özellikleri
b- Harf Özellikleri ( Fonetik )
c- Fonetik,Harflerin Doğru Yerden Doğru Dudak Kıvrımları
    ve  Doğru Seslerle Çıkması
d- Hece
e- Sözcük Vurgusu
f-  Ulama
g- Kaynaşma
h- Hece Düşmesi

3. Ders (Diksiyon)

a- Solunum Diyafram
b- Ses Türlerinin Öğrenimi
    *Burun  Sesleri
    *Dudak Sesleri
    *Diş     Sesleri
    *Boğaz Sesleri
c- Alıştırmalar
    * a sesini yavaştan nefes bitene kadar çıkarmak
    * ha he hı hi ho hö ho hü hu sesleriyle diyafram kullanımı
    * ha he hı hi ho hö hu hü sesleriyle nefes kullanım teknikleri.

4. Ders (Diksiyon)

a- Artikülasyon Tekniklerinin Öğrenilmesi
b- Dil ve Dudak Temrinleriyle Dudak Tembelliğinin
    Yol Açtığı İfade Konuşma Bozukluklarının Düzeltilmesi
c- Mani-Munu Alıştırmaları
d- X*O alıştırması
e- Duygu Diyalog Çalışmaları İkili Oyunlar.

5. Ders (Ses Kusurları Nedir?)

* Zayıf  Ses
* Kısık  Ses
* Titrek Ses
* İnce   Ses
* Kekemelik
* Burun Sesi
* Çok Yavaş ya da Hızlı Konuşma
* (r) Harfi Yerine (ğ) Harfi Çıkarma
* Artikülasyon Bozukluklarına Dayanan Anlaşılamayan Konuşma
* Kelimelerin Orta veya Sonlarına Harf Ekleme

6. Ders

** Sorunların Katılımcılar Arasında Tespiti ve Soruna Yönelik
    Temrinler
a- Kalem Çalışmaları (Artikülasyon  Problemlerine Yönelik )
b- (r) Harfini İçeren Vurgulu Temrinler
    ( "r" Harfi Yerine "ğ"    kullanmaya    yönelik)
c- Vurgusuz Tonsuz Okuma Teknikleri
    ( Hızlı ve Yavaş Konuşmaya Yönelik)
d- Kalın Ses İçin Kafa Sesi Kullanma Teknikleri 

7. Ders

a- Okuma Teknikleri Duygu Çalışmaları
b- Verilen Metin Üzerinde;
    * Vurgu,Ton,Duygu,Es,ve Diyalekt Kusurlarının Tespiti,
    * Normal   Sesle Okuma
    * Ağlayan  Sesle Okuma
    * Gülen     Sesle Okuma
    * Yalvaran Sesle Okuma
    * Ümitsiz   Sesle Okuma

8. Ders

a- Vurgu Çalışmaları
b- Seçilen Şiir Tiyatro Metinleriyle,Gerekli ve Doğru
    Vurguların   Tespiti
c- Tekerleme ve Öykü Çalışmalarıyla Vurguların Pekiştirilmesi
    Drama Teknikleriyle Diksiyon
 

Drama Teknikleri ile Diksiyon

2.KUR

9. Ders (Drama)

a- İçe Dönük Kişilik Bozukluklarının Sahne Temrinleriyle Aşılması
b- Heyecan Kontrolünün Sahne Temrinleriyle Aşılması
c- Heyecan Duygusu;  Doğumhane Skeci
d- Sevinç Duygusu;    Terfi Skeci:Müdür Personel
e- Utanç Duygusu;     Yalan Skeci
f- Ümitsizlik Duygusu;Hastane Skeci

10. Ders

a- Doğaçlama Mimik Çalışmaları
b- Tekli  Doğaçlamalar
c- İkili    Doğaçlamalar
d- Toplu Doğaçlamalar

11. Ders

a- Mimik Çalışmaları ile Yüz İfadelerinin Kullanımı
b- Müzik Eşliğinde Mimik Çalışmaları
c- Sessiz Öykü Oluşturma
d- Grup Zincirleme Öykü Oluşturma
e- İmgeleme Oyunları

12. Ders

a- Ayna Çalışması
b- Güven Çalışması
c- "Hayır" Deme teknikleri Skeç Çalışması
d- Konu Tartışmaları Skeç Çalışması

 

Eğitimin Amacı :

* 3. ve 4. Haftalar tüm öğretilerin tekrar esasına dayanarak tüm öğretimler tek başlık altında toplanır.Katılımcı aldığı diksiyon ve drama eğitimlerini oyunculuk teknikleri adı altında eğitmenin uygun gördüğü metinlerle sahneler .
Bu performanslar sırasında eğitimin pratikle pekiştirilmesi esas alınmıştır. Katılımcı parçasını ya da ikili oyununu canlandırırken duygu, tonlama,vurgu,doğru nefes harf hataları beden duruşu,diyafram,tonlama,dinleme,hitap.diyalekt hataları konusunda eğitmen tarafından tekrar tekrar uyarılarak performansını kusursuz tamamlayacak

* Tüm drama çalışmalarında asıl amaç,eğitimin pratikle pekişerek hayata geçirilmesi,öz ve çevre güveninin kazanılması,sosyal fobiyi iyileştirme,ikili iletişim teknikleri,eleştiriye hazırlanan ego

* Göz kontağı,mizansen hatırlama,konsantrasyon,dinleme dinletme,hissetme hissettiğini aktarabilme ve empati kazandırmaya yönelik egzersizler gerek yazılı gerek pratik olarak eğitmen liderliğiyle yapılacaktır

* Katılımcı eğitimin sonunda diksiyon dersi adı altında aslında drama ve oyunculuğa giriş derslerine de giriş yapmış ,ve belki de içinde bir yerde saklamış olduğu oyunculuk sanatının sihirli kapılarını aralayarak keyifli bir hobi sahibi yada ek bir meslek edinme yolunda ilk adımı atmış olacak
 
* Günümüzde eğitim iş ve sosyal yasamda kendini doğru ifade etme düşündüğünü doğru cümle ve beden diliyle anlatımın aile ilişkilerimizde, çocuk eğitiminden  partnerlerle uzlaşma tekniklerine kadar karsımıza çıkan tüm sorunlar aslında ifade eksikliği ve yanlışlığından kaynaklanır

Eğitim programımızın amacı; Bu sorunların çözümünün uzakta değil en değerli enstrümanımız olan bedenimizde olduğunu sadece bu enstrüman nasıl kullanacağınızı öğretmektir.

 

Eğitimde kullanılacak kaynaklar

* "Orhan Veli Kanık" Şiirleri
* Uygulamalı Diksiyon : Yılmaz Arıkan
* Uygulamalı Drama Teknikleri: Özdemir Nutku
* Kral Oedipus: Sofokles
* Kral Lear: Shakespeare
* Romeo ve Juliette: Shakespeare
* Sezuan'ın İyi İnsanı : Bertolt Brecht
* Gözetim Altında: Jean Genet
* Bir Halk Düsmanı: Henrik Ibsen
* Kahvaltıdan Önce: Eugene O'neill
* Alıştırmalı Diksiyon: Nusret Şenbay

                                            

   

 

   

İletişim

Büyükdere Cad. Yeniçeri Sokak No:18, 4.Levent, 34416 - İstanbul Telefon
Faks
    
+90 212 - 282 82 32
+90 212 - 282 82 42
 egem@egemegitim.com www.egemegitim.com

Kayıt Formu

Egem Eğitim Geliştirme Merkezi e-mail listesinden çıkmak için lütfen tıklayın.